Sosyal medya takipçilerinizi arttırma konusunda ciddiyseniz doğru yere geldiniz.
2020 yılında dünya genelinde 3,6 milyardan fazla insan sosyal medya kullanıyordu ve bu sayının 2025 yılına kadar yaklaşık 4,41 milyara çıkması bekleniyor.
Bu, ulaşılması gereken çok sayıda potansiyel tüketicidir.
Takipçileriniz, yalnızca sizi takip edip etmemeye karar vermeye çalışan kişilerin kararını değil, aynı zamanda çabaya değecek kadar güçlü bir takipçi tabanınız varsa, sosyal medya etkileyicileri ve işbirliği yapmaya istekli olabilecek diğer şirketleri de etkileyebilir.
Büyük bir takipçi kitlesi oluşturmak, size ve işinize herhangi bir sosyal medya platformunun sınırlarının ötesinde fayda sağlayabilir. Aslında, sosyal ağ siteleri SEO’nuzu artırmanıza ve trafiği doğrudan web sitenize yönlendirmenize yardımcı olabilir.
Kulağa değerli bir yatırım gibi geliyor, değil mi?
Bu ipuçları belirli bir sırayla listelenmemiştir. Hepsi önemlidir, ancak bazı yaklaşımların markanız ve iş modeliniz için daha anlamlı olduğunu görebilirsiniz.
- Güçlü bir marka kimliği oluşturmak
İster sertifikalı bir şirket ister kişisel bir marka olsun, yine de uyumlu bir marka kimliğine ihtiyacınız var. Bu, profil resminize bir logo eklemenin ve günlük olarak adlandırmanın ötesine geçer.
Marka kimliğiniz her gönderide görünmelidir. Hakim renk şeması, filtreler, grafik tasarımlar, ton vb. O karar verdi. Gönderdiğiniz ve yorum yaptığınız her şey markanızın sesinin bir yansıması olmalıdır. İnsanlar bir kimliğe sahip markalara ilgi duyarlar.
Örneğin Splat Hair Color’ı ele alalım. Bu marka tamamen renkle ilgili olduğundan, parlak ve canlı renklerin markalarının önemli bir parçası olması şaşırtıcı değil.
Bios’larındaki tek boynuzlu at ve gökkuşağı emojisi, size anında komik ve tuhaf bir sese sahip olduklarını söylüyor.
Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe büyük ölçüde güvenirken (bu noktaya birazdan geleceğiz), Instagram sayfalarındaki görseller genel marka bilinciyle eşleşiyor gibi görünüyor.
Ayrıca biyografilerinde ana web sitelerine doğrudan bir bağlantıları var ve katılımı teşvik etmek için benzersiz bir hashtag oluşturdular (yakında ziyaret edeceğimiz başka bir yer).
Markanızın sesi nedir?
Neşeli ve rahat bir tonla eğlenceli ve renkli mi? Yoksa sessiz bir renk şemasıyla daha mı ciddi?
Bu temel pazarlama kararlarını verdikten sonra, insanların tanıyacağı bir marka oluşturmaya başlayabileceksiniz.
- İlgili hesapları takip edin
Tıpkı herhangi bir sağlıklı ilişki gibi, almak ve vermek zorundasınız – bu yüzden kendinizi takip ederseniz takipçiler kazanırsınız.
Bu, hesabınızı beğenen herkes için anında geri bildirim almak anlamına gelmez. Ağ gibi düşünün.
Size ilham veren harika içerikleri kim yayınlıyor? Yolda paylaşabileceğiniz etkili bir marka savunucusu kim olabilir?
Aşağıda, izlenecek ilgili hesapları bulmak için bazı fikirler verilmiştir:
Gruplar ve Topluluklar: Facebook, LinkedIn, Reddit ve diğer ağlar grupları kolayca bulmanızı ve bunlara katılmanızı sağlar. Bu, içerik fikirleri ve takip edilecek yeni hesaplar bulmak için harika bir araç olsa da, bu gruplara katkıda bulunmak markanızı tanıtmanın harika bir yolu olabilir.
Influencerların Takip Ettiği Kişileri Görün: Olumlu bir takip/takip oranına sahip olan, yani çok fazla takipçisi olan ancak neyi takip etmeyi seçtikleri konusunda seçici olan influencerlara özellikle dikkat edin. Takip ettikleri kişilerin yüksek kalitede olma olasılığı daha yüksektir.
En İyi İzlenecek Kişiler Listeleri: Bu listeler, çeşitli alanlar ve ilgi alanları için çevrimiçi olarak yayınlanır. Harika kaynaklar olmalarına rağmen, her zaman dikkatli bir şekilde küratörlüğünü yapmazlar, bu yüzden dikkatli olun ve onları takip etmeden önce bu potansiyel etkileyicileri inceleyin. (Örnek: Takip edilecek en iyi SEO uzmanları)
Her iş için en iyi serbest çalışanlar
Fiverr, ekibinize ihtiyaç duyduğunuz her beceri seti için serbest çalışanlarla bağlantı kurarak dahili yetenekleri genişletme ve her projeyi yürütme esnekliği verir.
- Takipçilerinizle aktif olarak etkileşim kurun
Bir randevudaysanız ve tüm akşam yemeğini eşinize bir kelime konuşma şansı vermeden kendinizden bahsederek geçirirseniz, başka bir randevunuz olmaz.
Aynı ilke sosyal medya için de geçerlidir.
Sosyal medya platformlarınızı sürekli reklam kampanyaları olarak değerlendirmek yerine, bağlantıları ve sohbetleri davet edin. Gönderilerinize yapılan yorumları yanıtlayın ve dürüst tartışmayı teşvik edin.
- Paylaşmaya değer içerik yayınlayın
İnsanlar sizi takip edeceklerse, ilginç ve ilgi çekici içerikler yayınlamanızı bekleyeceklerdir. Takipçiler gönderilerinizi yeniden yayınlamak istemelidir!
Tekrarlanan gönderiler kazandıran gönderi türlerinden bazıları şunlardır:
görüşler
Bir konu hakkında güçlü bir fikre sahip olmak tehlikeli olsa da, çok fazla etkileşim kazanabilir. Sadece iddialarınızı destekleyecek kanıtlarla yedeklediğinizden emin olun ve ters etki yaratabilecek ve markanızı olumsuz yönde etkileyebilecek hassas konulara hafifçe dokunun.
trendler
Alanınızın trendleri ve beklentileri konusunda güncel olmanız gerekiyor ve güncellenenler için güvenilir bir kaynak olabiliyorsanız, güncellemeleri almak için doğru kişi olacaksınız.
Haberler
Son dakika haberlerini iletmek, alakalı kalmanın en iyi yollarından biridir, ancak önde olmak ve hikayeyi devam ettiren ilk kaynaklardan biri olmak ciddi bir zaman ve özveri gerektirir.
veri
Birinin argümanını onaylasanız da karşı çıksanız da, insanlar ifadelere yanıt verir. Teklif oluşturmak hem sosyal medya gönderileri hem de SEO için harikadır.
Sevimli / mizahi içerik
Bunu inkar etmek mümkün değil – tepkilerdeki sevimli ve komik tırmık. İnsanlar hayvanları, bebekleri, çocukları, mizahı, anlayışlı alıntıları ve birinin yüzünü gülümseten her şeyi sever.
Yerleşik stilinizle uyum içinde kalırken bu tür temaları markanıza dahil etmenin yaratıcı yollarını düşünün.
- Stratejik planlamak için bir takvim oluşturun
Anahtar, alakalı kalmaya yetecek sıklıkta gönderi yapmak, ancak çok fazla spam tarafından körüklenen haberleri yayınlamamak ile baş belası olmak arasında bir denge kurmaktır.
Sosyal medya takviminizi planlamaya ek olarak, gönderileri önceden planlamanıza izin verecek araçlara yatırım yapmayı düşünün – tercihen tek bir gösterge panosunda, böylece zamanında gönderiyi unutma konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.
- Diğer sosyal ve pazarlama platformlarınızda çapraz pazar
Kitlenizle bağlantı kurmak için her fırsatı değerlendiriyor musunuz? Web siteniz ve haber bülteniniz en azından sosyal medya platformlarınıza bağlantılar içermelidir.
Ayrıca, bir platform hakkında diğerinden daha fazla farkındalık yaratmayı düşünebilirsiniz. Örneğin, insanları bir etkinlik için Instagram’da oluşturduğunuz özel bir hashtag’i takip etmeye ve kullanmaya teşvik eden bir tweet.
- Hedef etiketlerinizi seçin
Hashtag’ler, yeni takipçilerin sizi keşfetmesi için harika bir yol olabilir, ancak genel hashtag’lere daha az ve çok fazla rekabeti olan belirli hashtag’lere daha fazla odaklanmaya çalışın.
Örneğin #love, Instagram’da onunla bağlantılı 2 milyardan fazla fotoğrafa sahip. Gönderiniz anında gömülecektir.
Hashtag’lerinizin daha iyi hedeflendiğinden emin olun, böylece gerçekten sizin lehinize çalışır. İlgili gönderilerde kullanılan hashtag’leri arayabilir veya alternatif analiz ve öneri verileri için Hashtagify gibi bir araç deneyebilirsiniz.
Bu örnekte, daha belirgin hale getirmek için “aşk” (#lovegardening) kelimesine başka bir kelime eklemek, hedeflemek için daha uygun bir hashtag’dir.
Splat’ın #splatsquad ile yaptığı gibi, takipçileri fotoğraf paylaşmaya teşvik etmek için kendi marka hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz. Bu, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği getirmenin harika bir yoludur.
Instagram.com’dan Instagram Ekran Görüntüsü’nde hashtag bulma, Eylül 2021
- Basın özelliklerini, röportajları ve konuşma fırsatlarını bulun
Gerçek dünyada büyük bir varlığa sahip olmak, dijital takipçileriniz üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir.
Her sunum, söylemek istediklerinizi beğenebilecek birine ulaşmak ve daha fazlasını duymak için sosyal hesabınızı aktif olarak aramak için bir fırsattır.
Düşünce liderliği fırsatları, web sitenize bağlantılar oluşturmanın harika bir yolu olabilir.
- Bağlı kuruluş kampanyaları ve marka savunucuları oluşturun
Rakip olmayan şirketler arasında paylaşılan içerik kampanyaları önemli bir tanıtım sağlayabilir.
Ve en iyi kısmı? Yepyeni bir kitleye ulaşma yeteneğiniz var. İdeal ortaklık, her birinin yeni takipçiler kazanmasını ve genellikle diğerini etkilemesini sağlayarak her iki markaya da karşılıklı olarak fayda sağlayacaktır.
Etkileyenler ve marka savunucuları başka bir büyük fırsat sunuyor. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, özellikle büyük etkileyicilerle yapılan ortaklıklardan yüksek etkileşime yol açabilir. Yarışmalar, illüstrasyonlar ve bağlı kuruluş flash satışları da popülerdir.
- Stratejinizi özelleştirmek için analitikten yararlanın
İçeriğinizin performansını anlamak, daha iyi stratejik seçimler yapmanıza yardımcı olabilir.
Bu, mevcut hedef kitleniz için hangi tür gönderilerin en iyi performansı gösterdiğini, en çok görüntüleme aldığınızda, ilk olarak hangi demografiye ulaştığınızı vb. görmenize yardımcı olur. İçerebilir.
Bu verileri göz ardı etmeyin! Neyi doğru yaptığınıza ve optimizasyonu nerede kullanabileceğinize dair fikir verebilir.
Birçok platform kendi analiz araçlarını sunar, ancak Sprout, Hootsuite, Buffer, Later ve çok daha fazlası gibi ücretsiz veya ücretli üçüncü taraf araçlara da yatırım yapabilirsiniz.
- Müşteri hizmetleri ekibinizi plana dahil edin
Aktif bir sosyal medya hesabı kaçınılmaz olarak müşteri şikayetlerini davet eder.
Wall Street Journal’a göre 2017 yılında şikayeti olan müşterilerin sadece %12’sine e-posta, canlı sohbet ve sosyal medya aracılığıyla ulaşılırken bu oran 2020’de %43’e yükseldi. cevap yok.
Bu olumsuz yorumlar halka açık bir forumda yayınlandığından, cevabınız yakından incelenecektir. Potansiyel müşteriler, mevcut müşterilerinizi nasıl gördüğünüzü görmek için izliyor olacak.
Müşteri hizmetleri ekibinizi, şirket politikaları ve kararları hakkında bilgi sahibi olmak için onlarla koordine olarak ya da mutsuz müşterilere doğrudan yanıt verebilmeleri için müşteri deneyimi ekibinizle etkileşim kurarak sosyal medya planınıza dahil etmek iyi bir fikirdir.
Organik takipçilerden oluşan güçlü bir topluluk geliştirin
Takipçileri arttırmanın doğal olarak zaman alıcı bir çaba olduğunu unutmayın. Bir gecede şaşırtıcı sonuçlar vaat eden bir “hack” bulursanız, muhtemelen bir aldatmacadır.
Sahte takipçiler uzun vadede markanıza fayda sağlamayacaktır. Sosyal medya platformları, botları ve sahte hesapları tespit etme ve ardından bunları temizleme konusunda ustalaştı, bu da paranızı boşa harcadığınız ve bunun için gösterecek hiçbir şeyiniz olmadığı anlamına geliyor.
Daha da kötüsü, içeriğinizle ilgilenmeyen sahte takipçiler, gerçek insanlar hesabınıza baktığında markanızın güvenilirliğine zarar verebilir.
Takipçi kazanmanın amacı, yatırım getirinizi artırmak ve işletmeniz veya ürünleriniz hakkında insanların markanızla etkileşim kurmasına, tartışmasına, alışveriş yapmasına ve etkileşime girmesine yol açan gerçek bir vızıltı yaratmaktır.
Sahte takipçiler bu hedeflerin hiçbirine ulaşamaz.
Bir maraton koşuyorsun, sürat koşusu değil. Zamana ve çabaya yatırım yapın ve ödülleri alacaksınız.
Kaynak: searchenginejournal.com
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın