Dosya paylaşımı, bir bilgisayardan diğerine bir veya daha fazla dosya gönderme işlemidir. Teorik olarak, bu basit bir şey. Her iki cihaz da aynı işletim sistemini çalıştırıyorsa, işlem çok basit ve kolaydır. Farklı olduğunda, işler biraz daha karmaşık hale gelir.
Bu kılavuzda Windows ve Linux arasında nasıl dosya paylaşılacağını öğrenin.
Windows ve Linux arasında dosya paylaşımı
Hem Windows’u hem de Linux’u dosya paylaşacak şekilde yapılandırmanın birçok yolu vardır. Ancak, bu kılavuz için, size çoğunlukla Linux’u dosyaları paylaşacak şekilde nasıl yapılandıracağınızı göstereceğim. Yalnızca Windows için yapılandırmanın temellerini göstereceğim.
Hadi başlayalım!
Taşınabilir depolama aygıtlarını kullanarak dosyaları paylaşın
Bu, iki bilgisayar arasında dosya paylaşmanın en popüler geleneksel yollarından biridir. Genellikle, taşınabilir depolama ortamı içerir. USB flash sürücünüz var mı? HDD / Taşınabilir HDD? Basitçe kaynak PC’ye bağlayın, verileri taşınabilir depolamaya kopyalayın ve hedef PC ile paylaşın.
Verilerin ağ/internet üzerinden paylaşılamayacak kadar büyük olduğu bazı senaryolarda bu en iyi çözümdür. Terabaytlarca verinin paylaşılması ve saklanması gereken profesyonel bir çalışma alanında, işin yapılması için taşınabilir RAID dizileri vardır.
Basit ve etkili olmasına rağmen, akılda tutulması gereken birkaç şey var.
- Depolama Kapasitesi: Kapasiteden daha büyük veriler taşınabilir depolamada depolanamaz. Bu durumda, dosya bölme yazılımını kullanarak dosyayı daha küçük parçalara bölebilirsiniz. Verileri taşınabilir bellekten birkaç kez aktarmanız gerekebilir.
- Dosya boyutu: Dosya boyutu çok küçükse ve çok sayıda varsa aktarım hızı yavaş olacaktır. Öte yandan, dosya boyutu gülünç derecede büyükse, aynı zamanda yavaş olacaktır.
- Dosya Sistemi: Linux ve Windows kendi dosya sistemleriyle gelir. FAT (fat16, fat32, vb.) veya NTFS gibi dosya sistemlerine hem Windows hem de Linux’tan erişilebilirken, Linux’a özgü dosya sistemlerine (ext3, ext4, xfs, btrfs, vb.) erişilemez.
Dosyaları bulut depolama yoluyla paylaşın
Bulut depolama, bu internet çağında dosya paylaşmanın standart yoludur. Dosyalar, modern bir web tarayıcısı kullanılarak herhangi bir cihaza yüklenebilir ve indirilebilir. Ancak bu yolu tercih etmek istiyorsanız hatırlamanız gereken birkaç farklı nokta var.
- depolama kapasitesi: Çevrimiçi bulut depolama söz konusu olduğunda, depolama kapasitesi önemli bir husustur. Popüler bulut depoları, sınırlı miktarda ücretsiz bulut depolama alanı sağlar. Dosyanız bundan daha büyükse ek bulut depolama alanı satın almanız gerekebilir. Ayrıca büyük bir dosyayı birkaç küçük dosyaya bölebilirsiniz.
- Bant genişliği: Bulut depolama söz konusu olduğunda bu ikinci en büyük endişedir. Kullanmakta olduğunuz internet bağlantısı yavaşsa, dosyanın yüklenmesi/indirilmesi uzun zaman alacaktır. Sınırlı bir bağlantı kullanıyorsanız, bu size pahalıya mal olabilir.
Bazı popüler çevrimiçi bulut depolama siteleri Google Drive, Dropbox, OneDrive, pCloud, Box vb. Hemen hemen hepsi makul miktarda ücretsiz bulut depolama alanı sunar.
Ağ klasörlerini kullanarak dosyaları paylaşın
Her iki cihaz da aynı ağ üzerindeyse bundan yararlanmak mümkündür. Bu yöntemde, kaynak cihazdaki belirli klasörler diğer cihazlar tarafından kullanılabilir olacaktır.
Linux yapılandırması
Bu özelliğin keyfini çıkarmak için önce sistemleri yapılandırmanız gerekir. Linux söz konusu olduğunda, Samba mükemmel çözümdür. Samba, standart Windows birlikte çalışabilirliği için UNIX/Linux işletim sistemleri için standart yazılım paketidir. Samba’ya göz atın.
Samba, dağıtımınızın resmi paket depolarından edinebileceğiniz popüler bir programdır. Samba’yı yüklemek için, dağıtımınıza göre komutu çalıştırın.
Debian/Ubuntu ve türevleri için.
$ sudo uygun İndirmek Samba
Fedora ve türevleri.
$ sudo dnf İndirmek Samba
Arch Linux ve türevleri.
openSUSE ve türevleri için.
$ sudo Fermuar İndirmek Samba
Şimdi Samba paylaşımı için bir kullanıcı adı ve şifre belirleyin. Bu komut root ayrıcalığı ile çalıştırılmalıdır.
$ sudo smbpasswd -a<Kullanıcı adı>
Daha iyi yönetim için, verileri paylaşmak üzere özel bir dizininiz olsa iyi olur. Özel bir dizin oluşturun.
$ mkdir-Beşinci/ben sahibim/Kullanıcı adı> /Dahil olmuş
Yeni dizinin tanınması ve kullanılması için Samba yapılandırma dosyasında bildirilmesi gerekir. Ayrıca yapılması gereken birkaç ince ayar daha var. Yapılandırma dosyasını istediğiniz metin düzenleyicide açın.
$ sudocesaret/vb/Samba/smb.conf
Dosyanın sonuna aşağıdaki satırları ekleyin.
$ [Paylaş]
$yol = /ben sahibim/Kullanıcı adı> /Dahil olmuş
$ mevcut = Evet
$ geçerli kullanıcılar = <Kullanıcı adı>
$ Okuman sadece = hayır
göz atılabilir = Evet
$genel = Evet
$ yazılabilir = Evet
Dosyayı kaydedin ve editörden çıkın. Değişikliklerin etkili olması için Samba hizmetini yeniden yükleyin.
$ sudo systemctl smbd’yi yeniden başlat
Rica etmek! Samba çalışıyor olmalı. Windows’tan, dosya gezgini veya tarayıcıyı kullanın ve Linux ana bilgisayar adına veya IP adresine, ardından klasör adına gidin.
$ \\<linux_machine_ip>\Dahil olmuş
Windows yapılandırması
Windows söz konusu olduğunda, yapılandırma sürecinde iki adım vardır.
Öncelikle, Ağ Bulma ve Dosya ve Yazıcı Paylaşımı seçeneklerinin etkinleştirildiğinden emin olun. Ayarlar >> Ağ ve İnternet >> Ağ ve Paylaşım Merkezi’ne gidin.
Solda, “Gelişmiş paylaşım ayarlarını değiştir”i tıklayın.
Yeni bir pencerede aç Ağ keşfi ve dosya ve yazıcı paylaşımı. Değişiklikleri Kaydet’i tıklayın.
Şimdi, paylaşılacak klasörü seçin. Sağ tıklayın ve Özellikler’i seçin.
Yeni pencereden Paylaşım sekmesine gidin. Paylaş düğmesine tıklayın.
Şimdi klasöre kimlerin erişebileceğini seçmelisiniz. Herkesin erişebilmesini istiyorsanız, “Herkes”i seçin ve “Ekle”yi tıklayın. Bittiğinde, eylemi onaylamak için Paylaş’a dokunun.
Rica etmek! Klasöre ağdaki Linux makinesinden erişilebilir olmalıdır. Dizine erişmek için, dosya tarayıcısını açın ve “Diğer Konumlar”dan “Ağ”a gidin. Ubuntu’daki Nautilus dosya tarayıcısında böyle görünüyor.
SyncThing ile dosya paylaşın
Cihazlar arasında dosya paylaşımına izin veren üçüncü taraf araçlar vardır. Bu araçlar genellikle platformlar arasıdır ve şifreli bir bağlantı kullanarak güçlü güvenlik sağlar.
Bu bölümde SyncThing’i tanıtacağım. SyncThing, dosyaları bilgisayarlar arasında gerçek zamanlı olarak güvenli bir şekilde senkronize eder. Windows, Linux, macOS, BSD ve daha fazlası için kullanılabilen ücretsiz ve açık kaynaklı bir yazılımdır. SyncThing’e bakın.
SyncThing’i yükleyerek başlayalım. SyncThing, çeşitli dağıtımların varsayılan paket havuzlarında da mevcuttur. Dağıtımınıza göre uygun komutu çalıştırın.
Debian/Ubuntu ve türevleri için.
$ sudo uygun İndirmek senkronizasyon
Fedora ve türevleri.
$ sudo dnf İndirmek senkronizasyon
openSUSE ve türevleri için.
$ sudo Fermuar İndirmek senkronizasyon
CentOS / RHEL ve türevleri için.
$ dnf İndirmek senkronizasyon
Diğer platformlar için bkz. SyncThing indirme sayfası. Linux varsayılan TAR.GZ arşivi, SyncThing’in taşınabilir bir sürümünü içerir.
Kurulduktan sonra SyncThing’i başlatın. Bundan sonra, adımlar tüm platformlarda çoğunlukla aynı olacaktır. İlk adım, SyncThing arka plan programını başlatmaktır.
Ardından SyncThing web kullanıcı arabirimini başlatın. Bu, her şeyin yapılacağı ana SyncThing kontrol panelidir.
Çalışır durumdayken, ilk adım SyncThing’e erişimi güvence altına almak olmalıdır. Güvenlik amacıyla bir kullanıcı adı ve parola yapılandırdığınızdan emin olun. Sağ üst köşeden Eylemler >> Ayarlar’a gidin.
“GUI” sekmesine gidin ve GUI kimlik doğrulaması için kullanıcı adını ve şifreyi girin. GUI için HTTPS’yi etkinleştiren seçeneği seçin.
Değişiklikleri kaydettikten sonra, web sayfası yeniden yüklenecek ve SyncThing web kullanıcı arabirimi için kimlik doğrulaması isteyecektir.
Ardından, paylaşım için SyncThing’e nasıl klasör ekleyeceğinizi/kaldıracağınızı kontrol edin. Kontrol panelinden, zaten yapılandırılmış bir varsayılan klasör olduğunu görebiliriz.
İstediğiniz klasörü eklemek için “Klasör Ekle”ye tıklayın.
Klasöre tanınabilir bir ad verin. Klasör Yolu alanına dizin yolunu girin. Genel olarak, bir klasörü paylaşmak için ihtiyacınız olan tek şey budur. SyncThing altında çalışan kullanıcının okuma dizini ve dosya izinleri yoksa çalışmayabileceğini unutmayın.
Uzak Masaüstü eklemenin zamanı geldi. Bunu yapmak için uzak masaüstü SyncThing cihaz kimliğine ihtiyacımız var. Kimlik, Eylemler >> Kimliği Göster’den edinilebilir. Bu durumda, Windows masaüstümün SyncThing cihaz kimliğidir.
Linux’a eklemek için SyncThing Web Kontrol Panelinin sağ alt köşesindeki “Uzak cihaz ekle” seçeneğine tıklayın.
Cihaz kimliğini girin. Cihaz adını manuel olarak da ayarlayabilirsiniz.
“Gelişmiş” sekmesinden, cihaz kullanılarak aktarılan tüm verilerin sıkıştırıldığından emin olabilirsiniz. Bu, etkili bant genişliğini artırmak için yararlı olabilir.
Masaüstü, uzak masaüstleri listesinde görünmelidir.
Yeni eklenen klasörü Windows sistemi ile paylaşalım. Klasöre tıklayın ve Düzenle’yi seçin.
Paylaşım sekmesinden yeni eklediğimiz uzak masaüstünü seçin.
Windows’ta ayrıca Linux SyncThing Cihaz Kimliğini de eklemelisiniz. Linux sistemi bağlanmaya çalıştığında, Windows’ta aşağıdaki açılır pencereyi görüntüler. Onaylamak için Ekle’ye tıklayın.
Gelen verilerin nereye kaydedileceğini seçin (bir windows makinesinde).
Senkronizasyon başlamalıdır. Senkronizasyonun tamamlanması için geçen süre, ağ bant genişliğine ve senkronize edilecek veri miktarına bağlıdır. Bittiğinde, klasörün her iki sistemde de “güncellendi” olarak işaretlendiğini göreceksiniz.
Son düşünceler
Bilgisayarlar arasında dosya paylaşmanın birkaç yolu vardır. Hangi yöntemi seçersiniz? Herşey sana bağlı. Şahsen, bu iş için özel olarak tasarlandıkları için üçüncü taraf araçları kullanmak daha kolaydır.
Uzmanlar için rsync muhtemelen en iyisidir. Birçok özelleştirmeye ve güçlü işlevselliğe sahip bir komut satırı aracıdır. Dosyaları kopyalamak için rsync’i nasıl kullanacağınızı öğrenin.
Mutlu bilgisayar!
Linux Kaynak LLC, [e-posta korumalı]
1210 Kelly Park Çevresi, Morgan Hill, CA 95037
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın