DXVK, Direct3D çağrılarını Linux üzerinde Vulkan’a çeviren ücretsiz ve açık kaynaklı bir projedir. Şarap uyumluluk katmanıyla entegre olan DXVK, Vulkan oluşturucuyu Linux’ta Direct3D uygulamalarında ve oyunlarda (D3D9, D3D10 ve D3D11) kullanmanıza olanak tanır.
DXVK, Wine’ın Direct3D “dll” dosyalarını, Direct3D API çağrılarını Vulkan’a dönüştüren özel dosyalarla değiştirerek çalışır. Sonuç olarak, 3D uygulamalarda ve oyunlarda iyileştirilmiş grafikler, artan performans ve daha iyi uyumluluk görebilirsiniz. DXVK’nin performans üzerindeki etkisi ciddi olabilir ve çoğu 3D uygulama ve oyunda genel kare hızlarını iyileştirebilir. Ancak, duruma bağlı olarak farklı sonuçlar görebilirsiniz.
DXVK’yi Linux’a kurun
DXVK’nin en son sürümünü şu adresten indirebilirsiniz: GitHub sayfası. DXVK’yı düzgün bir şekilde kurmak için önce bazı paketleri kurmanız ve Wine önekini yapılandırmanız gerekir.
Başlamak için, aşağıdaki komutu çalıştırarak Ubuntu’da Vulkan sürücülerini etkinleştirin:
$ sudo uygun İndirmek Mesa Vulcan Mesa Vulcan Sürücüler: i386
libvulkan1 libvulkan1: i386
Kurulumu tamamlamak için sisteminizi yeniden başlatın.
Ardından, şarap paketleri kurmanız gerekecek. Kararlı şarap yapılarını kurmanızı tavsiye ederim, ancak DXVK geliştirme yapılarıyla da çalışacaktır. Şarap kararlı sürümlerini Ubuntu’ya yüklemek için aşağıdaki komutu çalıştırın:
$ sudo uygun İndirmekşarap
Ubuntu’nun depolarında bulunan en son şarap sürümlerine sahip olmayabileceğini unutmayın. Şarabın en son sürümünü kontrol etmek ve yüklemek için verilen talimatları izleyin. Burada.
Artık gerekli paketleri kurduğunuza göre, yeni bir Şarap ön eki yapılandırmaya devam edebilirsiniz. Şarap önekleri, Windows uygulamalarını Linux’a yüklemek için yalıtılmış kaplardan başka bir şey değildir. Wine’a yüklediğiniz her uygulama veya oyun için yeni bir önek oluşturmak iyi bir fikirdir. Ön ekin diğer önekle ilgisi olmadığı için işler temiz tutulur ve daha az uyumluluk sorununa neden olur.
Giriş dizininizde “Oyun” adlı yeni bir önek oluşturmak için aşağıdaki komutu çalıştırın:
$ Şarap önerisi= “EV/oyun” cfg şarap
WINEPREFIX değişkenine herhangi bir yolu iletebilirsiniz, bunun göreli yol değil tam yol olduğundan emin olun.
DXVK, hem 32 bit hem de 64 bit mimariler için mevcuttur ve doğru mimariye sahip DXVK dosyalarını yüklemeniz önemlidir. Wine, varsayılan olarak 64 bitlik bir önek oluşturur. Ancak, aşağıdaki komutlardan herhangi birini çalıştırarak bir derlemeyi manuel olarak belirtebilirsiniz:
$ Şarap kemeri= kazan64 Şarap önerisi= “EV/oyun” cfg şarap
$ Şarap kemeri=kazan32 Şarap önerisi= “EV/oyun” cfg şarap
Buraya kadar adımları doğru bir şekilde takip ettiyseniz, şimdi Wine ön ekinde DXVK’nin asıl kurulumuna geçebilirsiniz. İndirilen DXVK arşivini ayıklayın ve kurulum betiğini yürütülebilir hale getirmek için ayıklanan klasörden aşağıdaki komutu çalıştırın:
Belirtilen WINEPREFIX değişkenini kullanarak aşağıdaki biçimde bir komut çalıştırın:
$ Şarap önerisi= “EV/oyun”./setup_dxvk.sh İndirmek
WINEPREFIX değerini kendinize göre değiştirebilirsiniz. Kurulumun bitmesi için birkaç saniye bekleyin.
DXVK’yi kaldırmak için aşağıdaki komutu çalıştırın:
$ Şarap önerisi= “EV/oyun”./setup_dxvk.sh’yi kaldırın
DXVK’nin bir uygulamada veya oyunda çalıştığından nasıl emin olabilirsiniz?
DXVK’yi kurduktan sonra, oyunda DXVK ve Vulkan kütüphanelerinin doğru kullanıldığını doğrulamak isteyebilirsiniz. Bunu yapmak için, wine komutunuzun önüne “DXVK_HUD=1” ortam değişkenini ekleyin.
$ Şarap önerisi= “EV/oyun” DXVK_SKIN=1şarap başlatıcı.exe
Direct3D oyununuzda DXVK doğru kurulur ve kullanılırsa, ekranın sol üst köşesinde FPS HUD’yi göreceksiniz:
Gösterilen farklı virgülle ayrılmış değerleri kullanarak HUD’yi özelleştirebilirsiniz. Burada.
DXVK HUD’yi kullanmak istemiyorsanız, terminal çıkışından DXVK’nin çağrılıp çağrılmadığını onaylayabilirsiniz. Aşağıdaki çıktı, DXVK’nin Wine önekiyle bir “exe” oynatıcıyı çalıştırdıktan sonra bir oyunda kullanıldığını gösteriyor:
Bilgi: DXVK: v1.7.1
bilgi: Gömülü eklenti sağlayıcıları:
bilgi: Win32 WSI
Bilgi: OpenVR
Uyarı: OpenVR: Modül bulunamadı
Bilgi: Etkin uzantı örnekleri:
Bilgi: VK_KHR_surface
Hacı: VK_KHR_win32_surface
uyar: D3D9: VK_FORMAT_D24_UNORM_S8_UINT -> VK_FORMAT_D32_SFLOAT_S8_UINT
uyar: D3D9: VK_FORMAT_A4R4G4B4_UNORM_PACK16_EXT -> VK_FORMAT_B4G4R4A4_UNORM_PAC
çözüm
DXVK projesi, Linux’ta yerel olmayan oyunlara büyük bir destek sağladı. Wine ile derin entegrasyonu, birçok oyunda büyük performans iyileştirmeleri ile sonuçlandı. DXVK, Steam’in Şarap tabanlı Proton uyumluluk katmanına tamamen entegre edilmiştir. Windows ile uyumlu oyunları indirmek ve oynamak için Steam kullanıyorsanız, Proton aracılığıyla otomatik olarak DXVK desteği alırsınız.
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın