"Enter"a basıp içeriğe geçin

Facebook veya Instagram kullananlara kötü haber: Reklam, reklam, daha da fazla reklam…

Facebook veya Instagram MakaralarındaSayfalarınızın haber akışında veya uygulama alışverişi bölümlerinde görünen reklamlardan bıktıysanız, Meta’nın reklamverenlere daha fazla olanak sağlamanın yeni yollarını bulmasından çok mutlu olmayacağınızdan eminiz.

Şirket, bir blog yazısında, küresel olarak şirketlerin kısa video formatı olan Reels’i kullanarak reklam vermelerinin yeni yollarını test ettiğini duyurdu. Meta, Makaralar bittikten sonra oynatılan 4-10 saniyelik atlanabilir videoların ilk testini başlattı. Reklam bittiğinde videonun yeniden başlaması için makaraların tekrar edilmesi gerekir. Meta, bu “bölüm sonrası” reklamların başlangıçta özellikle Facebook’ta gösterileceğini, ancak başarılı olursa sistemin kolayca Instagram’a geçebileceğini söyledi.

Reklam, daha fazla tanıtım…

Ayrıca teknoloji devi Facebook Makaralarının altında yatay olarak çalışacak 2 ila 10 arasında kaydırılabilir resim içeren reklamları test etmeye başlayacaklar. Instagram ile Meta, sponsorlu gönderilerin farklı tematik yönlerde bir resim mozaiği içinde görünmesine izin veren Keşfet sekmesindeki reklam sayısını artırdığını yazdı. Önceden, reklamlar yalnızca Keşfet özet akışında gösteriliyordu. Sosyal medya devi, bir kullanıcı profil sayfasındaki bir gönderiye tıkladığında bazı üretkenlik kullanıcı gönderilerindeki reklamları test ettiğini de belirtti.

Bu profil sayfası reklamları ile şirketinInstagram ana akışlarında keyif aldıkları aynı kişiselleştirilmiş reklamcılık deneyimiPara kazanma araçlarına erişimi olan içerik oluşturucular için tercih edilebilir olsa da, şirket, “yaratıcıların profil besleme reklamlarından elde edebilecekleri gelirin büyük bir gelir kaynağından ziyade bir ek olacağını umuyoruz” diye ekledi.

Şirkete göre profil reklamlarını devre dışı bırakmanın tek yolu hesabı gizli hale getirmek.

Videoların sonunda oynatılan reklamlar yeni bir şey değil, ancak genellikle birden çok kez izlenecek şekilde yapılan kısa videolar, daha fazla insanın videoları eskisinden daha rahatsız edici bulmasına neden olabilir. TikTok ayrıca markalı hashtag yarışmalarında ve Sizin İçin sayfasında yayın içi kısa video reklamlar da sunar. Genellikle reklamlar, ByteDance’in sahip olduğu platformda, belirli sayıda video arasında gezindikten sonra videolar arasında görünür, ancak bunun video tekrarlanmasından önce olması gerekmez.

Makaralara olan ilgi neden daha düşük?

Meta, geçen Temmuz ayındaki ikinci çeyrek kazanç beyanına atıfta bulunarak, Reels’in Facebook ve Instagram’daki katılımının %30 arttığını iddia ederken, Ağustos ayındaki dahili Meta belgelerine dayanan son raporlar, Reels’in çok az katılımı olduğunu gösteriyor. Sızdırılan belgelere göre, kısa video içeriğinde ana rakibi olan TikTok ile karşılaştırıldığında, Reels’in günlük toplam izlenme saati, genel uygulamanın kullanıcılarına kıyasla ihmal edilebilir.

Meta’nın ikinci çeyrek gelir duyurusu, şirketin tarihinde ilk kez gelirinde %1’lik bir düşüş bildirdiğini gösterdi. Pazarlamacılar, Facebook, Instagram ve Whats App dahil olmak üzere Meta ürünlerinin reklamına daha az para harcıyorlardı. Investopedia’ya göre, Meta’nın toplam üç aylık gelirinin %97’si, önceki üç aylık kazanç raporlarına göre reklamlardan geliyor.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir