Pandemide risk aldı, farklı bir yol izledi: Şimdi girişiminin değeri 225 milyon doları aştı – Bilgisayar Tamir Servisi

Pandemide risk aldı, farklı bir yol izledi: Şimdi girişiminin değeri 225 milyon doları aştı

2020 yılında koronavirüs pandemisi tüm şiddetiyle devam ederken bilindiği üzere dünyanın büyük bir kısmı karantinaya alındı. Daha fazla şirket online alışverişe yöneliyor. Ancak Endonezya’da farklı bir yol izleyen bir girişimci vardı. İşleri hızla büyüdü…

Bir CNBC raporuna göre, Chrisanti Indiana farklı bir yol izledi ve çevrimdışı e-ticaret işini genişletti. Güzellik ve kişisel bakıma odaklanan bir e-ticaret girişimi olan Suciola, 2019’da Endonezya’da yalnızca iki fiziksel mağazaya sahipti. 2021’in sonunda bu sayı “10 kat” artmıştı.

Indiana, “Pek çok insan, pandemi sırasında herkes çevrimdışı mağazalarını kapatırken çevrimdışı bir varlık açmanın çok cesur bir hareket olduğunu söyledi” diyor. Ancak bu, Sociella’yı yöneten Social Bella için iyi hesaplanmış bir hamleydi.

Indiana, pandemiden sonra giderek daha fazla tüketiciye hizmet vermeye hazırlandığını söylüyor. Öte yandan bu tercih, e-ticaret projesinin multi milyon dolarlık bir yatırıma dönüşmesine neden oldu. Şirket, 2018’den bu yana geniş bir yatırımcı tabanından 225 milyon dolar topladı.

Ülkeye döndüğünde dijital bir platform yarattı

Social Bella, 2015 yılında kurucu ortak ve pazarlama müdürü Indiana’nın okumak için gittiği Avustralya’dan Jakarta’ya döndüğü zaman ortaya çıktı. “Her şeye sahip bir platform yoktu; sosyal medyada belirli satıcılar bulmanız ve yurtdışındayken ürünü sizin için satın almanıza yardımcı olabilecek arkadaşlarınıza sormanız gerekiyordu.” o diyor.

Bu süreçte, sahte makyaj ürünlerinin ülkede internette viral hale geldiğini gördüğünü söylüyor.

Onun için işleri daha da kötüleştiren şey, internette bazen orijinal fiyatlarından çok daha ucuza satılan sahte makyaj ürünlerinin yaygınlaşmasıydı.

13.000 $ başlangıç ​​sermayesi…

Aslında, CNBC’ye göre, ucuz işçilik ve malzeme maliyetleri sayesinde Endonezya’da yerel olarak üretilen sahte ürünler çok yaygındır.

Indiana, kardeşi ve arkadaşıyla birlikte 13.000 dolarlık bir başlangıç ​​sermayesi ile Social Bella’yı oluşturmak için bir araya geldiğinde tüketicilerin güvenli ürünler satın alabilecekleri bir alan oluşturmaya karar verdi. Indiana, “Başladığımızdan beri yalnızca yetkili distribütörler veya marka sahipleriyle çalışıyoruz” diyor.

3 yılda 2 mağazadan 63 mağazaya yeni dijital platformlar…

Social Bella o zamandan beri çevrimdışı mağazaların ötesine geçti. Şirket ayrıca, Social Bella’nın Endonezya’nın güzellik ürünleri için en büyük çevrimiçi inceleme hizmeti olduğunu söylediği Soco’yu da işletiyor.

Şirket, Soco’nun yaklaşık 36.000 ürün için 2,5 milyondan fazla inceleme topladığını söylüyor.

Bugün Social Bella, bir yaşam tarzı web sitesi olan Beauty Journal ve anneler ve çocuklar için çevrimiçi bir perakendeci olan Lilla’yı da işletmektedir.

Hepsi Indiana’nın dediği gibi “ekosistem” işini kurmanın bir parçası.

Son iki yılda, Social Bella bugün 2020’de Endonezya’daki yalnızca üç Sociolla mağazasından 47’sine sahiptir; Katlanarak büyüyerek Vietnam’da 16 mağazaya ulaştı. Genişlemenin çoğu pandemi sırasında gerçekleşti.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın