‘Yeni mobilite araçları artık 4 tekerlek takılmış cep telefonu’ – Bilgisayar Tamir Servisi

‘Yeni mobilite araçları artık 4 tekerlek takılmış cep telefonu’

Doğan Trend sponsorluğunda gerçekleştirilen ‘Mobilitenin Geleceği’ oturumunda, dünyada yükselen trendlerin endüstriyi ve toplumun yeni talep ve beklentilerini karşılayan stratejileri nasıl şekillendireceği tartışıldı.

Oturumun moderatörlüğünü Doğan Desh Tikaret Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Haşim Işık, FARC Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahu Serter, Renault Türkiye Grubu CEO’su ve OYAK Renault Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğu, Spark Genel Müdürü Hakan Orhun, Doğan Holding Otomotiv Grubu Genel Müdürü Hakan Orhun yaptı. . Kağan Dağtekin üyesi ve Wallbox Satış Direktörü Moises Barea katıldı.

Ahu Serter: “Önümüzdeki 10 Yılda 25 Otomobil Üreticisi Yarıya Düşecek”

Fark Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahu Serter, “Önümüzdeki 10 yılda dünyadaki 25 otomobil üreticisinin sayısının yarı yarıya azalması bekleniyor. ‘Müşterilerimiz azalıyor, yeni müşterilerimiz kimler olacak?’ diyerek başladık. Düşünmek Her şey Doğru soruları sormakla başlar Biraz yatırım yapalım bakalım dünya neler yapıyor diyoruz Geleceği aramayı bırakıp farklı şeyler deniyoruz Hepimiz aynı şeylerden bahsediyoruz yatırımlardan ama belli şeyler yapmak birlikte bizi geliştirecek bir faktördür. Herkesi dahil etmek birlikte iyileşmek için önemli bir adımdır.”

Hakan Doğu: “Yeni mobilite araçları artık dört tekerlekli mobil cihazlar”

Renault Türkiye Grubu CEO’su ve Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğu: Sadece otomobillerde değil tüm araçlarda değişim var. Özellikle arabaya bakacak olursak iki işlevi var: Sizi bir yerden bir yere götüren araba, ikincisi ise özgürlük. Bir yerden başka bir yere ulaşım bağlamında toplu taşıma veya kendi aracınız olabilir. Bu bağlamda otomotiv sektöründe bir değişiklik yok. Son yıllarda birçok değişiklik oldu. Akaryakıttan hibrit motorlara ve elektrikli arabalara geçiş var. Daha sonra hidrojen yakıtlı araçlara geçeceğiz. Amaç karbon salınımını azaltmak. Karbon salınımını azaltmazsak dünyanın başına gelecek felaketler biliniyor. Sonuçta, elektrikten geri dönüş yok gibi görünüyor. Hibrit araçlara örnek verecek olursak dört tekerlekli bir cep telefonundan bahsedebiliriz. Buradaki en önemli nokta programdır. Cep telefonundan ne yanıt alırsanız alın, daha fazla hibrit araç alabileceğiz. Kullanım profilinize göre iyi kullanırsanız daha az sigorta ödersiniz, kötü kullanırsanız daha fazla sigorta ödersiniz. Bu teknoloji ile maddi hasar ve ölümlü kazalarda azalma olacaktır. Yazılım olmadan yapamazdık. Kendi kendine giden arabalar artık bir rüya değil, bir gerçek. Dünyadaki kazaların %95’i insan kaynaklıdır. Önümüzdeki yıllarda yeni teknolojilerin çok farklılaşacağını, klasiklerin ise kalacağını göreceğiz.”

Hakan Orhun: “İstanbul’un ihtiyacını bilimsel olarak tespit ettik”

İspark Genel Müdürü Hakan Orhun, “İspark günde 150 bin araca ev sahipliği yapıyor. Baktığımız zaman İstanbul için çözülmesi gereken en önemli sorun trafik. Planlamaya başlarsanız, burada planlamak çok önemlidir. Tüm verilere sahibiz. Bu mobilite verilerinden yola çıkarak İstanbul’u ağlara böldük ve nasıl olduğumuzu planladık. Artık en azından İstanbul’un bilimsel ihtiyacı net bir şekilde tanımlanmış durumda. Bu yüzden orada planlamayı bilimsel bir şekilde ele alıyoruz. İş tarafında artık İspark’ı dijitalleştirmemiz ve otomasyona geçmemiz gerekiyor.”

Kağan Dağtekin: “Şu anda teknoloji sayesinde çok hızlı bir dönüşüm sürecinden geçiyoruz”

Doğan Otomotiv Grubu Holding Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Kagan Dağtkin, “Türkiye’de ve dünyada rekabetin çok yüksek olduğu ortada. Açıkçası bundan yüz yıl önce, yirminci yüzyılın başlarında, küresel otomobil endüstrisi atlı vagonlardan içten yanmalı motorlara geçişle şekillenmeye başladı. Ford bu dönüşümü başlattı. Aradan uzun zaman geçti ve şu anda teknoloji sayesinde çok daha hızlı bir dönüşümsel geçiş yaşıyoruz. Hareketlilik dediğimizde kıtalararası gemi ve uçaklardan şehirlerde kullandığımız araba ve scooterlara kadar çok geniş bir alandan bahsediyoruz. Yaşarken, kelimeler kendi anlamlarını bulur. Bugün mobilite dediğimizde şehirdeki hayatımızı etkileyen yeni bir ulaşım çeşidinden bahsediyoruz.”

Moises Barea: “Türkiye pazarı elektrikli ve hibrit otomobil satışlarında iyi bir potansiyele sahip”

Wallbox Satış Müdürü Moises Barea: “Bu sektör çok hızlı büyüyor. İklim değişikliği gibi birçok konu daha önce konuşulmuştu. Mobilite söz konusu olduğunda bu önemli. Elektrikli veya hibrit otomobiller Türkiye’deki satışların %1’ini oluşturuyor. İyi haber şu ki, Türkiye’de bu alanda çok fazla iş potansiyeli var.Her pazarın farklı bir hızı var ve bu hız 3 ana konuya dayanıyor: otomobil endüstrisi, altyapı ve hükümetler. araba üreticilerine bakıyoruz, geçmişle bugün arasındaki fark, kilometrenin kısa olması ve standartların olmaması mı.Bugünlerde her araba üreticisinin bir planı var.Çoğu, elektrikli araba modelleri üretmeyi planlıyor. ve bunu yapmak istedikleri için değil, hükümetlerin düzenlemeler yapması ve bazı cezalar vermesi nedeniyle.”

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın