Bunun yalnızca bir X11 uygulaması olduğunu ve bu makalenin yazıldığı sırada uygulamaya Wayland desteğinin eklenmediğini unutmayın.
Otomatik Anahtar özelliklerinden bazıları şunlardır:
- Birkaç karakterde otomatik olarak yaygın olarak kullanılan cümlelerden ve metin bloklarından herhangi birine genişleyebilen kısaltmaları destekler.
- İsteğe bağlı tuş vuruşları ve fare tıklamaları göndermeyi destekler.
- Belirli bir uygulama penceresi için ayar kurallarını destekler.
- Python 3 betikleri, otomasyon kuralları yazmak için kullanılabilir.
- Yakınlaştırma, yeniden boyutlandırma ve taşıma gibi pencere işlevlerini kontrol etme yeteneği.
- Komut dosyası oluşturmayı kolaylaştırmak için bir dizi önceden hazırlanmış örnekle birlikte gelir.
- Seçenekler menüsü ile özel menü açılır pencerelerini gösterebilme.
- Tuş vuruşlarını ve fare tıklamalarını kaydetme yeteneği.
- Değiştirici tuşlar olmadan kısayol tuşları ayarlayabilme.
- Otomasyon betikleri taşınabilirdir ve diğer kullanıcılarla kolayca paylaşılabilir.
Bu kılavuz size Linux oyuncuları için bazı yararlı AutoKey örnekleri gösterecektir. Başlamak için GitHub sayfasından Autokey Ubuntu paketlerini yükleyelim. Aşağıdaki dosyaları şuradan indirin: Burada
- autokey-common_x.xx.x-x_all.deb
- autokey-gtk_x.xx.x-x_all.deb veya autokey-qt_x.xx.x-x_all.deb (yalnızca bir indirme)
Dosyaları indirdikten sonra sırasıyla aşağıdaki komutları çalıştırın:
$ sudo uygun İndirmek ./autokey-common_0.95.8-0_all.deb
$ sudo uygun İndirmek ./otomatik anahtar – gtk_0.95.8 –0_all.deb
Birçok PC oyununun onu kullandığını görmek yaygındır.
Oyun vurmanı istiyor
ithalat zaman
klavye.send_key(“
yatma zamanı(0,25)
klavye.send_key(“
yatma zamanı(0,25)
klavye.send_key(“
yatma zamanı(0,25)
klavye.send_key(“
Bu betiği AutoKey’e eklemek için, uygulamayı başlatın ve ardından görünür bir klasöre tıklayın veya onu vurgulamak için oluşturduğunuz özel bir klasöre tıklayın. Tıklayın Dosya > Yeni > Komut Dosyası Aşağıdaki ekran görüntüsünde gösterildiği gibi, bu klasör içinde yeni bir komut dosyası oluşturmak için menü seçeneği:
Bu betiği “Hızlı Kaydet” olarak yeniden adlandırın ve yukarıdaki kodu içine koyun. Ardından, aşağıdaki ekran görüntüsünde gösterildiği gibi alttaki “Kısayol Tuşu” düğmesine tıklayın:
Bir sonraki ekranda, “Ayarlamak için Basın” düğmesine tıklayın ve ardından
“anahtar: (hiç kimse)“, “anahtar: <f5>“.
Tamam’a tıklayın ve basın
Quicksave Keymapping artık kullanıma hazır. Bir dahaki sefere tıkladığınızda
İşlevini değiştirdiğimize dikkat edin.
Hızlı yükleme komut dosyası oluşturmak için yukarıdaki aynı komut dosyasını da kullanabilirsiniz. Çizgiyi kaldırmanız yeterlidir.
AutoKey Python 3 betiklerinde kullanmak için geçerli anahtar adları arıyorsanız, mevcut tüm özel anahtar kodlarının bir listesi AutoKey’de bulunabilir. Burada. Yukarıdaki sayfada belirtilmeyen herhangi bir anahtar, tek veya çift tırnak kullanılarak eklenebilir. Örnek: keyboard.send_key(‘5’), keyboard.send_key(‘p’) vb.
Örnek 2: Bir RPG’de iki ardışık sağlık iksiri için
Kısayol tuşunun oyununuza sağlıklı bir iksir hazırlayacağını varsayarsak
klavye.send_key(“h”Ve tekrar et=2)
Tekrarlanan değişkenin değeri başka bir sayıya da değiştirilebilir. Komut dosyasını istediğiniz kısayol tuşuna atamak için ilk örnekteki adımları takip edebilirsiniz.
Örnek 3: Bir atış oyununda silah için patlama modu
Aşağıdaki kodu kullanarak bir harita oluşturabilirsiniz.
# Fare düğmeleri: sol = 1, orta = 2, sağ = 3
mouse.click_relative_self(0Ve 0Ve 1)
mouse.click_relative_self(0Ve 0Ve 1)
mouse.click_relative_self(0Ve 0Ve 1)
Yukarıdaki komut dosyası, arka arkaya üç kez sol fare tıklamasını yürütür. Sol tıklamayı üç defadan fazla gerçekleştirmek istiyorsanız ek ifadeler eklenebilir.
Komut dosyasını ayarlamak için ilk örnekte belirtilen adımları takip edebilirsiniz.
Örnek 4: Özel oyun listesi oluşturma / gerçek zamanlı bir oyunu sıra tabanlı oyuna dönüştürme
AutoKey menü menü işlevini kullanarak, çalışan bir oyunun üzerinde bir kaplama olarak bir menü görüntüleyeceğiz. Bu menü, oyunun odağını çalacak ve bir menü öğesini fareyle tıkladıktan sonra tekrar geri getirecektir. Odak geri getirildiğinde, bir işlevi çağıran oyunda otomatik bir tuş vuruşu gerçekleştirilir.
Bu resme bir göz atın:
“GameMenu” klasöründe “Göster” adında bir alt klasör oluşturdum. “GameMenu” ve “Show” klasörlerinin her birinin çocukları vardır. Bu, her alt öğenin içine koyduğum koddur:
- envanter: keyboard.send_key (‘i’)
- Şema: klavye.send_key(‘m’)
- Oyuna geri dönün: keyboard.send_key(‘
“) - saldırı tüfeği: keyboard.send_key (‘2’)
- SMG’ye geçin: keyboard.send_key (‘1’)
Burada ‘GameMenu’ klasörü şu şekilde eşlenir:
Her menü öğesinin etiketinden önce bir sayı eklenir. Klavyede karşılık gelen sayı tuşuna basarak listedeki herhangi bir öğeyi çağırabilirsiniz. Örneğin, basarak <2> Burada silahı bir saldırı tüfeğine dönüştürecek.
İşte bu örneğin küçük bir GIF görüntüsü (aşağıda, animasyon durursa, resme tıklayın veya sağ tıklayın ve GIF’i yeni bir sekmede açın):
Pencere ve tam ekran oluşturma yöntemleri nedeniyle bu yöntem tüm oyunlarda çalışmayabilir. Konsantrasyon alıştırması yaparken bazı oyunlar duraklamaz, bazıları ise duraklar. Odak kaybolduğunda oyun durursa, bu AutoKey betiğini kullanarak gerçek zamanlı bir oyunu sıra tabanlı bir oyuna dönüştürdüm.
Bu örnek, duruma göre oyunlar için çalışacaktır. Ancak testlerimde hem orijinal oyunlarda hem de Steam Proton/Wine oyunlarında iyi sonuçlar aldım.
çözüm
Burada verilen örneklerin tümü basit ve çoğunlukla Linux oyuncularına odaklanıyor. AutoKey’in güçlü API’sinin yalnızca bir kısmını kapsar. AutoKey, günlük veya karmaşık programların yanı sıra betik oluşturma özelliklerini kullanarak iş akışlarınızın çoğunu otomatikleştirebilir. başka örnekler de var resmi belgeler Başvuru.
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın